19 Comments

  1. lusjens
    27. aprīlis, 2017 @ 11:04 am

    Būšu piekasīgs – tātad kam bija jāatzīst tava prezentācija ? Klientam vai investoriem ? Netapa skaidrs. (diskleimers: risku vadība ir mana ikdiena)

    Reply

  2. Toms
    27. aprīlis, 2017 @ 11:06 am

    Klientam (pirms iešanas pie investoriem). Atbildību par investoru piesaisti šajā “base pay” kontekstā neuzņēmos — tur bija pārāk daudz no manis neatkarīgi faktori (strukturējām bonusu, ja izdodas arī tas).

    Reply

  3. Kaspars
    27. aprīlis, 2017 @ 11:20 am

    Šī pieeja izklausās diezgan līdzīga speculative work, kas skaitās sliktais stils (vismaz ilgtermiņā). Kā panākt, ka klients piekrīt 2x lielākai cenai, neizmantojot bezmaksas “burkānu”?

    Reply

    • Toms
      27. aprīlis, 2017 @ 11:27 am

      Es uz šo pieeju skatos, kā paņēmienu, ar ko “ielauzties” tirgū, nozarē, klientu aprindās. Nākamo projektu tam pašam klientam uz spec vairs netaisīšu — vienkāršī ņemšu sarunāto 2x likmi. Tāpat ar šī klienta saistītajiem uzņēmumiem. Pēc brīža, kad mans portfolio konkrētajam produktam/nozarei ir pietiekami plašs, man vairs nevajadzēs piedāvāt šo variantu arī jauniem klientiem. Bet tas ir labs veids, kā ielauzties.

      Pilnīgs spec darbs, kā šajā variantā, ir ekstrēms variants — ir dažādi low base + profit sharing varianti, kas ir ļoti interesanti.

      Otrs — ir liela atšķirība — vai klients tev piedāvā strādāt on spec, vai to piedāvā pats (kad klients jau ir izteicis piedāvājumu maksāt reālu naudu). Ja to piedāvā klients pirmais, parasti neuzticos, un domāju, ka nekad nesamaksās.

      Reply

  4. Ingrida
    27. aprīlis, 2017 @ 1:32 pm

    Par šo (risku pārdali) nebiju aizdomājusies. Ir labs. Protams, nav universāla recepte, bet kā viena no… Paldies!

    Reply

    • Toms
      27. aprīlis, 2017 @ 9:29 pm

      Prieks, ka šķiet lietderīgi!

      Reply

  5. jonj
    27. aprīlis, 2017 @ 9:05 pm

    Te ir runa par pieredzi jeb amatu ko tu proti. Tu par savu darbu prasi cik uzskati ka esi nopelnījis. Pārējais ko tu raksti ir muldēšana.

    Reply

    • Toms
      27. aprīlis, 2017 @ 9:28 pm

      Visapkārt pilns piemēru, kur 2 cilvēki ar līdzīgu pieredzi/zināšanām nopelna nesalīdzināmi — tādēļ, ka viens vienkārši visu mūžu strādā algotu darbu un ņem to algu, ko var dabūt, nedomājot ārpus kastītes, kamēr otrs domā kā uzņēmējs. Abi var būt varianti laimīgai dzīvei, bet abi nav vienlīdz efektīvi veidi, kā celt ienākumus.

      Vēl piezīme. Pēdējie pāris Jūsu komentāri šajā blogā pārāk mētājas ar uzbraucieniem — “muļķības”, “muldēšana”, utt. Ja vēlaties debatēt vai nepiekrist, lūdzu, bet turpmāki uzbraucoši komentāri tiks dzēsti. Nevēlos savā blogā tādu vidi kā delfu komentāros.

      Reply

  6. Gundars
    27. aprīlis, 2017 @ 10:47 pm

    Ideja pat ļoti laba. Pats kaut ko līdzīgu esmu darījis. Citreiz nostrādā, citreiz nē. Pilnīgi piekrītu, ka ikvienam darbiniekam jādomā drusku arī kā uzņēmējam. Iegust abi. Kurš iegulda savu laiku jau pirms sadarbības – izsaka piedāvājumu no savas puses – tas to deķīti nedaudz, bet pavelk uz savu pusi.
    Un tiešām svarīgi konkrētā piemērā rakstā, kurš šo veidu izsaka pirmais. Ja pasūtītājs, tad risks ir par augstu. Ja viņš pats ir pieļāvis variantu, ka varētu nemaksāt pavisam – īpaši slikta pakalpojuma dēļ – tad tāds kārdinājums viņam būs arī, tad, ja pakalpojums tomēr būs izcils. Neiet taču pie tā, par, kura spējām ir tik sliktās domās. Tad tas toč uz uzmetienu velk.

    Reply

    • Toms
      28. aprīlis, 2017 @ 8:38 am

      Tā ir! No tādiem piedāvājumiem jāuzmanās.

      Reply

  7. Mikus Abaroniņš
    28. aprīlis, 2017 @ 4:21 pm

    Sveiks,

    Paldies, ka raksti savu blogu. Es ar interesi izlasu katru rakstu. Cilvēkiem kam ir interese par šādām tēmām, bet pašreiz vēl nav zināšanas vai tās grib uzlabot/uzklausīt citu pieredzi, ir ļoti noderīgi šādi raksti – vienkāršā valodā un saprotami.
    Varbūt pat kādu būsi izglābis no bezjēdzīgām investīcijām 🙂
    Paldies un tā tik turpināt 🙂

    Reply

    • Toms
      28. aprīlis, 2017 @ 4:23 pm

      Paldies! Liels prieks, ka lasītājiem noder!

      Reply

  8. Elīna
    1. maijs, 2017 @ 2:08 pm

    Baigi riskants projekts būs bijis, un jūs ar klientu abi – lieli optimisti. Ļoti interesē, vai jūsu optimisms balstījās arī uz citu šāda veida projektu izdošanās statistiku? Īstenībā visinteresantāk būtu uzzināt, kā projektam veiksies/veicās pēc, teiksim, gada, un kā jūs uz to atskatīsieties/-ījāties.

    Reply

    • Toms
      1. maijs, 2017 @ 6:01 pm

      Ko tur daudz atskatīties — man ir samaksāts un klientam ir piesaistīti investori, tā kā skaidra win-win situācija.

      Par statistiku — es zinu, ka es varu uztaisīt kvalitatīvu investoru prezentāciju, gana daudz to esmu darījis. Ja man būtu jāgarantē investīcijas, tad būtu smagāk, bet labu prezentāciju uztaisīt? Nav problēma.

      Reply

      • Elīna
        1. maijs, 2017 @ 6:39 pm

        Paldies par atbildi!

        Reply

  9. Uldis
    3. maijs, 2017 @ 5:30 pm

    Interesants paņēmiens un lielisks skaidrojums. Mani tikai samulsināja tas “izkaulēt” pašā virsrakstā. Domāju – vai tiešām tur būs par kaulēšanos… Protams nē 🙂

    Reply

  10. Egils
    8. maijs, 2017 @ 8:23 pm

    Es parasti pieturos pie vienkāršākas kaulēšanās. Ka klients nosauc cenu, kas ir 1/2 no manis iedomātās, es to arī skaidri pasaku. Ja nekas nenotiek, par šo klientu aizmirstu. Ja cena ir tuva iedomātai, tad gan runājam visādus variantus.
    Tā daru varbūt tāpēc, ka zinu cik kas maksā, neesmu pirmo dienu savā nozarē.

    Reply

    • JK
      23. maijs, 2017 @ 7:09 pm

      Parasti ir ok sākumā arī pajautāt ar kādu budžetu klients rēķinās. “Normāliem” klientiem nav parasti iebildumu nosaukt aptuvenās aplēses, jo tāpat nav gatavi savu laiku tērēt sīki smalki vienojoties par darāmajiem darbiem un to saturu, lai beigās izrādītos, ka kāda no pusēm to nevar gribēdama atļauties.

      Reply

  11. JK
    23. maijs, 2017 @ 7:06 pm

    Highballing ir vienmēr jāizvēlas. Lowballing ir necieņa pret sevi un sava darba kvalitāti.

    Protams, HighBalling stratēģija prasa pacietību un pirmām kārtām kvalitāti un delivery above expectations. Vienmēr un visos aspektos, jau sākot ar komunikāciju.

    HighBalling neizslēdz iespēju arī “izmisuma dzītam” pārdot sevi lētāk. Tikai nevis nolaižot cenu, bet iedodot atlaidi. “Ierasti maksā xxxx naudiņas. Šis ir ļoti interesants projekts man personīgi, tāpēc, ja esat vēlāk gatvi sniegt maniem nākamajiem kleintiem rekomendācijas, labprāt piedāvāšu 50% atlaidi.”

    Reply

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *