11 Comments

  1. Ervīns Gorelovs
    20. jūnijs, 2017 @ 11:57 am

    Viegli lasāms raksts!
    “Izšāvos” cauri kā komiksam.

    Taču galvenais, ko vēlos apstiprināt arī no savas puses: cilvēki tik tiešām ir dažādi, un vērtības no cilvēka pie cilvēka mainās. Turklāt tie, kuri rukā, rukā, rukā…, tie noteikti atradīs savām vērtībām atbilstošus mentorus, un arī otrādi – mentori atradīs jūs. Pazīšanās ir darbs, kas gluži kā jebkura cita atbildība pieprasa atbilstošu attieksmi.
    Lai mums veicas!

    Reply

  2. Ļuba Tihomirova
    20. jūnijs, 2017 @ 1:02 pm

    Paldies, Tom, par rakstu! Piekrītu visam tik ļoti, ka, lasot radās sajūta, ka pati šo tekstu rakstu.
    Izveidot pazīšanās loku tiešām ir liels darbs, kas prasa laiku, piepūli, izkāpšanu no savas komforta zonas un uzdrīkstēšanos, tāpat kā neapstāties arī pēc negatīvas pieredzes (ignorēšanas, noraidījuma, utml.).
    Šīs patiešām daudziem varētu būt vērtīgs apmācību kurss vai lekciju cikls.

    Reply

    • Toms
      20. jūnijs, 2017 @ 2:12 pm

      Paldies par atbalstu!

      Reply

  3. Lauris
    20. jūnijs, 2017 @ 1:41 pm

    Paldies par raito valodu un skaidro saturu!
    Vienīgi asociācija ar Hustle! man ir vairāk nevis “Rukā!”, bet drīzāk – “dīlo!”, ņemies!, tirgojies ar ietekmi un kriminālām precēm/pakalpojumiem… Var jau būt, ka tas ir afroamerikāņu popkultūras šablonu iespaidā un īstais HUSTLE! ir tieši grūts, neatlaidīgs darbs 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=r_dh16HQkqQ

    Reply

    • Toms
      20. jūnijs, 2017 @ 2:12 pm

      😉 jā, šim vārdam angļu valodā ir dažādas nozīmes, un šī konotācija arī piemīt. Tajā pašā laikā hustle var arī nozīmēt tā aktīvi un nedaudz bezkaunīgi spiesties, neatlaidīgi kustēties, lai paspētu sasniegt savus mērķus – šeit to domāju tādā nozīmē.

      Reply

  4. Kārlis
    20. jūnijs, 2017 @ 2:09 pm

    Lielisks raksts!

    Reply

    • Toms
      20. jūnijs, 2017 @ 2:12 pm

      Paldies!

      Reply

  5. fds
    20. jūnijs, 2017 @ 2:15 pm

    Paldies, ļoti interesanti!

    Manuprāt, vienīgi lieki noderētu sava veida atsauce, ka kontaktu dibināšana un kļūt atpazīstamam un uzticamam un tādā veidā vieglāk tikt pie laba darba utml. NAV tas pats, kas nozīmē kārtot lietas caur pazīšanos kaut kur, jo redz tas un tas tur kopā mācījies skolā, vai viņam tur tēvs tas un tas (pa blatu). Tikai tāpēc, ka pazīšanās ir, nevis tāpēc, ka cilvēks ir zinošs un pieredzējis nozarē.

    Uz tām pašām darba vietām jau arī stāsta profesionāļi, ka ir vērts sūtīt savus CV arī bez konkrētām vakancēm. Tādā veidā izrādi iniciatīvu un interesi par konkrēto lieto. It īpaši, ja vēl esi kaut vai saticis kādreiz kādu no tiem cilvēkiem – arī bonuss.

    Reply

  6. Linda Gailīte
    20. jūnijs, 2017 @ 2:45 pm

    Paldies! Man pašai praksē tas pierādās, bet tik labi pa “plauktiņiem”nebiju salikusi. Piekrītu “rukāšanai”. Būtisks aspekts!

    Reply

  7. Jānis
    20. jūnijs, 2017 @ 10:54 pm

    Raksts atsauca atmiņā reizi kad pilnīgā pālī (jo skaidrā nebija dūšas) aizrakstīju e-pastu uzņemuma līdzipašniekam. Pateicu, ka ļoti interesē, tas ko viņi dara. Un mani uzaicināja. Darīju vienkāršus darbus, vairāk izklaidējos. Šur tur aizbraucām kopā. Atalgojuma nebija. Toties bija neatsverama pieredze. Diemžēl aizgāju prom jo nevarēju apvienot ar darbu.

    Reply

  8. Filips
    10. augusts, 2017 @ 12:25 pm

    Tās tikai manas pārdomas.
    Kur satikt “Lielo”? Katram savas idejas. Viens satiks kafejnīcā, cits porsche auto servisā, cits caur draugu draugiem atradīs iespēju. Klienti ir tik labi, cik labus mēs esam pelnijuši. 😉
    Pazīšanās prasa laiku, jo kā jau jebkuras attiecības – viņas ir jākopj. Ja par sevi atgādināsi reizi pusgadā, maz ticams, ka kādu taustāmu labumu/izdevīgumu jebkad sasniegsi, par tevi aizmirsīs un ja pēc pusgada atgādināsi – nu jā, tas vēl nav “nosprādzis” un kko ķepurojās. Bet mums vajag uzvarētājus.
    Kapēc izdevīgumu vajag? Attīstot jebkuru biznesu ir svarīgi pārdot. Vienalga kas tas ir: produkts, iespēja, tavs laiks utt Galvenais lai par tevi runā, par tevi neaizmirst, lai brīdī kad savajagās piemēram vizītkartes uzreiz atcerētos: O, tā, man te bija cilvēciņš, kas kko šeptējās (ne firmu – mēs ejam pie cilvēka nevis firmas, lai gan būtībā reklamējam tieši viņu). Protams, viņš var uzticēt šo vienkāršo pasūtijumu sekretārei (kas lielos uzņēmumos arī notiek), un viņa nosūtīs tipogrāfijai ar kuru jau gadiem sadarbojās. Tomēr neaizmirsīsim, ka laba sekretāre ir ziņkārīga sekretāre, viņa būs izpētijusi kas ir FB jaunais draugs un bosam piedāvās variantu – varbūt aizsūtam “tam tur”, paskatamies kas būs?
    Savukārt, ja katru nedēļu zvanīsies, sūtīsi epastus ar cenu lapām, var sakrist uz nerva, un ātri vien tiks nobloķēts, izdzēsts.
    Laikam šobrīd labākais šādā gadijumā ir FB vai twittera konts/blogs kurā regulāri “iekakā” kādu jaunumu no sava darba vai pozitīvu/aktuālu dzīves gudrību. Kustībai ir jābūt, pie kam arī labai, mūsdienīgai mājas lapai jābūt, kurā gribas atgriezties, kuru atcerās.
    Protams, arī šādā gadijumā tas ir mazais darbs, jo FB/Twitt ir jāvelta laiks, uzmanība (jāfiltrē ko un kam tas viss ir adresēts), jo kā zināms kas der vienam neder citam, jātaisa bildes ar produktiem ko šobrīd ražo, nedaudz ražošanas procesu (gari apraksti visus besī, īpaši nespeciālistus) utt
    Kā dabūt lielo klientu? Darīt to ko vislabāk māk, un klients agrāk vai vēlāk pats atnāks. Starpcitu, liels klients ne vienmēr nozīmē labs klients. Reizēm vienkāršāk ir darboties ar daudziem maziem. Gadās, ka mazais klients aiziet strādāt pie lielā un pēkšņi ir tie lielie pasūtijumi.
    Viss atkarīgs arī no paša ambīcijām, iespējām. Jākapā.
    Tehniski tam nevar sagatavoties, jo vienmēr ir kkādi darbi kuros iejūdzies, vienmēr skrienošs, un nav jēgas pāriespringt ja piesakās “Lielais”. OK, vajag darīt cik iespējams, ko nevar, dot darīt citiem, paņemot kādu % par starpniecību. Ja piemēram pusgadu lielo esi noturējis, tad ok, sāc vākt komandu un mēģini pakalpojumu veikt pats. Lielie reizēm ir ļoti kaprīzi un ar viņiem mēģina iepazīties daudzi tādi paši kā tu. Tātad darbs ir jādara tā lai nebūtu pretenziju un nebūtu vēlmes izmēģināt kur citur.

    Reply

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *