16 Comments

  1. Diana
    20. jūlijs, 2017 @ 11:07 am

    Tieši man tieši šajā mirklī ļoti noderēja.

    Reply

    • Toms
      20. jūlijs, 2017 @ 11:20 am

      Prieks, ka tā!

      Reply

  2. Kurlander
    20. jūlijs, 2017 @ 11:44 am

    Tas, ka esi pasūtītājs, vēl nenozīmē, ka esi “kings” 🙂
    Laba pakalpojuma piedāvātājam vairāk vai mazāk ir darbs (vismaz pašlaik 🙂 ) un tāpēc izpildītājs vienmēr izvērtēs cik konkrētais pasūtītājs ir “nozīmīgs”, cik lielu biznesu viņš var iedot vai arī potenciāli cik liels varētu izaugt…

    Protams, kādam var šķist, ka tādā veidā izpildītājs palaiž garām iespējas, nepaceļ uz zemes esošo naudu utt. 🙂 Katram pakalpojuma sniedzējam ir savs klientu profils ar kuriem sadarbojas un ar kuriem nē.
    Tu taču pats arī nedari visu, ko tev kāds lūdz 🙂

    Reply

    • Toms
      20. jūlijs, 2017 @ 2:57 pm

      Nav runa par to, ka jādara viss, ko prasa. Runa ir par to, ka jāiedziļinās klienta vajadzībās un pašam jānoformulē labākais risinājums, ko vari piedāvāt. Tālāk tad var teikt “tad iesaku Jums vērsties citur”. Bet pārāk bieži pakalpojumu sniedzējs spiež klientam pašam štukot, kā tad īsti noformulēt uzdevumu, lai pakalpojumu sniedzējs būtu ar mieru izpildīt (atbilstu specifikācijai viņa galvā).

      Reply

      • Kurlander
        20. jūlijs, 2017 @ 4:03 pm

        Tā jau mēs visi gribētu, lai kāds “eksperts” mums visu priekšā uz šķīvīša ar zelta maliņu noliktu 🙂 BET diemžēl dzīvē tā vairumā gadījumu nebūs! Arī par lielu naudu var nopirkt ne īsti to, kas konkrēti tev ir atbilstošākais.

        Jau te pieminētajos piemēros ir nepilnības:
        1. Aptieķnieks tev piedāvās nevis labāko, bet to par ko dabūs kick-back no “big-pharma”.
        2. Kamīna meistars, kurš būs apguvis “oldskūlīgu” variantu, tev to ar tīru sirdsapziņu piedāvās, BET nepiedāvās 3 citus modernākus risinājumus (kas patiesībā tev derētu labāk), jo vienkārši viņš par tiem neko nezinās.

        Rezultātā nākas vien pašiem (pēc iespējas) VISUR un VIENMĒR iedziļināties konkrētajos jautājumos… jo savādāk ir reāls risks, ka beigās nonāksim pie secinājuma, ka “Oi, izrādās, ka taču bija vēl cits=labāks risinājums”. Un tad būs rūgtums sirdī… 🙂 … un vainīgi būs tie “izpildītāji” ne jau mēs paši 🙂

        Tā ka… ja negribam vilties, tad nāksies vien domāt vienmēr līdzi pašam un “filtrēt bazaru”! 😉

        Reply

        • Andris
          20. jūlijs, 2017 @ 7:54 pm

          Diemžēl tajā, ko tu saki ir patiesība, bet tam tā nevajadzētu būt. Tevis piesauktie piemēri ir slikti pakalpojumu sniedzēji. Ja būtu labs pakalpojums, tad “par kamīniem” tev nekas nav jāzina. Cilvēks nevar būt eksperts visās jomās. Pats strādāju ar lielu apjoma pakalpojumiem/pārdošanu B2B un nevar atļauties nepiedāvāt labāko iepspējamo “kamīnu” vai “tabletes”, pārdosi varbūt vienreiz, bet ne atkārtoti.

          Reply

  3. Janis Nezinamais
    20. jūlijs, 2017 @ 2:12 pm

    Domu gājiens pilnīgi pareizs. Teiksim es gribu izbūvēt mājās kamīnu, jo vajag siltumu + tas man vizuāli liktos labākais variants, bet es jau neesmu celtnieks/mūrnieks/meistars (tāpēc jau meklēju, kas to man izdarīs) tāpēc varu nezināt kādas tehniskas nianses, kas varbūt tiešām manu plānu sašķoba. Tad tieši arī sagaidu eksperta viedokli kā labāk rīktoties, varbūt nebūvēt kamīnu vispār, bet kā citādi nodrošināt siltumu.

    Vēl viena izteikta situācija ir aptieka – Tu aizej uz aptieku, jo Tev ir klepus un temperatūra (pie ārsta neesi bijis) – es prasu aptiekāram, lai iesaka zāles. Klients taču nevar pārzināt visas zāles, simptomus utt. Šajā situācijā vispār būtu pilnībā apsurdi, ja aptiekārs pateiktu, ka nē ar ogli galvas sāpes nenoņemsi, un ar to saruna arī beigtos un klients ir bez zālēm.

    Bet par word of mouth advertising vislabāk nāk prātā jau minētais ar meistaru. Ja sanāk atrast tiešām labu meistaru, tad to ieteiksi arī draugiem. Tiešām LABAM meistaram darbs netrūkst, LABAM meistaram nav nepieciešams ss.lv vai jebkur citur likt sludinājumus, vienmēr kāds piezvana, jo kāds apmierināts klients ieteicis.

    Reply

  4. Gundars
    20. jūlijs, 2017 @ 2:26 pm

    Trīskārši desmitniekā!

    Reply

  5. Māris
    20. jūlijs, 2017 @ 3:57 pm

    Labs ieraksts, paldies Tom!
    Par šo jau iepriekš biju aizdomājies, jo iepriekšējā darbā vadītājs mēdza uzdot pavisam vienkārši jautājumu: “Par ko mums klienti maksā naudu?”. Par darbu, kas izdarīts termiņā? Par darbu, kas izdarīts kvalitatīvi? Par skaistu dizainu? Nē, klienti mums naudu maksā par viņu problēmu atrisināšanu. (Nejaukt ar risināšanu).

    Reply

  6. Dainis
    20. jūlijs, 2017 @ 4:32 pm

    Šitais ir no sērijas: “ES RISINU JEKBURU PROBLĒMU”.
    Atbilde: “Ja problem var atrisināt šodien (Šonedēļ, Šomēnes, Šogad), tad tā nav problēm, bet vienkārši izdevum (“expenses”)…

    Reply

  7. Akmentiņš
    20. jūlijs, 2017 @ 8:16 pm

    Es darbojos poligrāfijā: dizains, maketēšana, digitālā druka, lielformāta druka. Klienti ir gan latvija, gan skandināvi. No pieredzes varu pateikt, ka klienti ir stulbi, līdz absurdam, ietiepīgi, un patērē ļoti daudz laika neproduktīvi. Liekas, ka labi, mūsu vietējie bāleliņi, bet tie tur tak ir mācijušies visādās labās skolās, ieguvuši labu izglītību utt viņiem būtu jāmāk strādāt, jāmāk formulēt savas idejas. Nē. Paviršība, un pilnīgs pofigisms par radīto darbu un kvalitāti. Un galīgi nevienu neinteresē ka viens dizaineris, viens maketētājs sēdēs veselu dienu labodami viņu darbu lai vispār kautko sakarīgu varētu izdrukāt. Tā arī rodās kastīte kurai ir jābūt apaļai, vai jāuzzīmē trīs sarkanas līnijas ar zaļo krāsu. Klients pirms dot uzdevumu varētu painteresēties par terminaloģiju, un sagatavot piemēru ar to kas viņam ir iepaticies. Labs rezultāts rodas tikai sadarbojoties abām pusēm.

    Reply

    • Kurlander
      20. jūlijs, 2017 @ 9:56 pm

      Tieši tā! “Labs rezultāts rodas tikai sadarbojoties abām pusēm.”
      Klientam arī vienmēr ir jāpatur prātā, ka tā nav, ka “klientam vienmēr ir taisnība” un tāpēc var ar kāju spert durvis vaļā. Agri vai vēlu, tas atspēlēsies.

      Reply

  8. Jānis
    21. jūlijs, 2017 @ 8:36 am

    Tom, doma un raksts pilnīgi vietā, bet prasītos konkrētu piemēru no Tavas pieredzes Tavā jomā.

    Par meistariem piekrītu. Šobrīd mainu mājai jumtu. Segumu bagātība tagad liek apjukt – nav kā padomju laikos, kad ir divas izvēles: vai nu tev ir šīferis, vai tev nav jumta. Atbrauc viens meistars, prasa – kādu segumu gribi? Es saku – nezinu, kādi ir plusi un mīnusi? Seko vienkārša analīze, kurā nonākam līdz variantam, par ko esmu pārliecināts, ka tā ir laba izvēle. Atbrauc cits meistars – kādu liksim? Es saku to pašu. Atbilde – nu, es jau visu varu uzlikt. Tu tikai saki, ko likt!

    Reply

    • Toms
      21. jūlijs, 2017 @ 2:30 pm

      🙂 labs piemērs! Bet man vēl ar tiem cilvēkiem jādzīvo. . .

      Frāze “es varu izdarīt, kā jums vajag” patiešām pārāk bieši dzirdēta! Ja es zinātu, kā man vajag, neprasītu padomu.

      Reply

  9. Jonj
    21. jūlijs, 2017 @ 1:50 pm

    Taisnība Tom, ja man vajag iekārtu vai pakalpojuma tad piedāvā tikai kas viņiem ir standartā un tā ir lielākā kļūda. Mūsdienās vajag būt indviduālam piedāvājumam nevis masām.

    Reply

  10. Aigars
    24. jūlijs, 2017 @ 11:07 pm

    Problēmu risināšanas pieeja būtu jāizmanto jebkurā dzīves situācijā, ne tikai darbā. Un tik tiešām vispirms ir jānoskaidro īstā problēma, nevis klientam šķietamā problēma, uzzinot, kāds ir sagaidāmais rezultāts. Patiesībā klientam jāļauj izteikties, un pēc iespējas vairāk, kaut vai tas ir galīgi aplami, bet tikai klients zina, ko viņam rezultātā vajag.

    Labs raksts.

    Reply

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *