Kopā ar INDEXO komandu, Toms cīnās par tīrāku Latvijas finanšu vidi – un labākiem pensiju plāniem. Uzzini vairāk

4 Comments

  1. IS
    20. aprīlis, 2018 @ 8:32 am

    Tom, stress nepalīdz labāk uzstāties, toties pilnīgs miers, manuprāt, ir daudz labāks stāvoklis, kas ļauj smadzenēm strādāt skaidrā režīmā un nesatraukties cik liela vai maza ir auditorija. Bez stresa režīmā tu spēj racionāli spriest un atcerēties visu ko zini un nepieļaut nevajadzīgas kļūmes. Kā jau minēji stress ir labs tikai tad ja tev ir jādomā par to kā atvairīt nāves draudus tad stress papildus stimulē dabiskos instinktus, lai aizsargātu sevi. Sportā vai mūzikā arī stress nepalīdz, tas tikai traucē, jo neļauj izpaust tavu potenciālu, tāpēc ik vienam sportistam vai cilvēkam, kuram jāuzstājas auditorijā ir jātiek vaļā no stresa un prezentācija, ja ir labi sagatavota, būs ar labākiem panākumiem. Vēss prāts vienmēr ir labāks, jo ļaus pieņemt adekvātus lēmumus nekā ja būtu stress kaut vai neliels, tas tomēr traucēs. Nokļūt miera stāvoklī, kad iznāc auditorijas priekšā ir jātrenē un tam ir vairākas receptes kaut vai tevis pieminētais elpošanas vingrinājums.
    Tātad vispirms jānomierina sevi un tad prezentācijas veiksmes % tikai paaugstināsies.

    Reply

    • Toms
      20. aprīlis, 2018 @ 1:01 pm

      Teorijā skaisti, bet iet pretīm visai manai pieredzei daudzu gadu gaitā kā arī citu man pazīstamu prezentēšanas, teātra, mūzikas utt. ekspertu pieredzei. Nedaudz adrenalīna palīdz savākties un performēt, ieiet “flow state”. Kaut nedaudz, bet vajag. Elpošana, meditācija, utt. visi ir paņēmieni, ar kuriem nokalibrēt stresu īstajā līmenī. Labi treneri arī zina, ka pilnīgiem mieramikām vajag pretējo – vingrinājumus, kas tos pamodinās, atdzīvinās, savāks. Liks sajust nedaudz adrenalīna.

      Tiekšanās pilnībā tikt vaļā no stresa ir neproduktīva, jo tas kļūst par rozā ziloni, par kuru nedrīkst domāt – jo vairāk cīnies, jo grūtāk paliek. Ja iemācies pieņemt stresu kā normālu ķermeņa reakciju un tam nepretoties, laika gaitā tas kļūst patiešām neliels (un izpalīdzīgs).

      Cits jautājums ir hroniskais ikdienas stress (nesaistīts ar īslaicīgiem saasinājumiem) – ar to gan jāmācās tikt galā!

      Reply

  2. Kihots
    23. aprīlis, 2018 @ 10:44 am

    Ar nepacietību gaidu raksta otro daļu “Kā padarīt interesantākas prezentācijas!” 😀
    Savādāk pilns nets ar dažādām rekomendācijām kā mazināt stresu pirms uzstāšanās, bet maz labu rakstu par to, kā padarīt patiešām interesantu uzstāšanos 😉

    Reply

    • Toms
      23. aprīlis, 2018 @ 5:18 pm

      Par to tēmu man ir daudz, ko teikt – skatīšos gan, kad līdz tam tikšu!

      Reply

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *