16 Comments

  1. Gundars
    16. maijs, 2019 @ 10:42 am

    Tie, kuri šīs patiesības saprot, tiem šis ir skaidrs. Tie, kuri nesaprot, tie nesaprot ne jau tāpēc, ka šīs nebūtu patiesības, bet tāpēc, ka viņiem vienkārši patīk dzīvot pašapmānā. Tā ir viņu būtība. Viņu metode paslēpties no sev netīkamas realitātes. Viņi par melnu teiks balts un par baltu melns. Tā ir tāda sabiedrības daļa, kura vienkārši ir jāuztver, nu kā jebkuri īpatņi.

    Reply

  2. Zaardele
    16. maijs, 2019 @ 11:34 am

    Nostalģija*!

    Reply

    • Toms
      16. maijs, 2019 @ 11:37 am

      Paldies, labots!

      Reply

  3. Andrejs
    16. maijs, 2019 @ 12:27 pm

    > Vai, kritizējot valdību, armiju vai oligarhus, bijies, ka tevi varētu nolaupīt slepenpolicija vai atlaist no darba, iekļaut “melnajā sarakstā” vai atriebties tavai ģimenei?

    Saprotu, ka daudzi man nepiekritīs, bet skatoties uz represijām, kuras no valsts puses tiek vērstas pret Lindermanu, Aleksejevu un pārējiem cilvēkiem, kuri izsaka ne pārāk patīkamus vai valdošajam režīmam glaimojošus viedokļus, bet tomēr neko īsti noziedzīgu nedara, es teiktu, ka Latvija diemžēl slīd tajā virzienā un reāla runas brīvība Latvijā 10 vai pat 20 gadus atpakaļ bija lielāka, nekā šodien. Turklāt trends ir tāds, ka šī situācija kļūst sliktāk – vairāk un vairāk var dzirdēt no politiķiem priekšlikumus dažādos veidos nepatīkamu viedokļu izplatīšanu vienkārši aizliegt. Bet protams, līdz padomju laika ierobežojumiem vēl tālu.

    Reply

    • Lasītājs
      16. maijs, 2019 @ 1:28 pm

      Cienītais, vai kāds no jūsu minētajiem kungiem ir bijus represēts, šiem cilvēkiem brīvība nekā nav liegta, neskatoties uz to, ka viņi atklāti veic darbības kas ir pretrunā ar LR satversmi.

      Bet grāmatu nopirkšu un varbūt pat izlasīšu 🙂

      Reply

      • Delchev
        16. maijs, 2019 @ 2:54 pm

        Jā, viņi abi ir represēti. Aleksejevam nedrīkst izbraukt no valsts. Viņam atņēma piekļuvi banku kontiem un aizliedza nodarboties ar savu projektu (bez tiesas lēmuma!).

        Lindermanis pavada cietumā ilgu laiku, bet vinēja visās tiesu instancijās.

        Vai viņi veic darbības kas ir pretrunā ar LR satversmi ir tikai tavs viedoklis.

        Reply

        • FFS
          16. maijs, 2019 @ 3:10 pm

          Sorry, bet visi šitie Girsi, Lindermaņi, Gapoņenko utt ar to tik vien nodarbojas, kā izplata melus, klaji tev dirš virsū un kurina naidu starp latviešiem un krieviem. Par naida kurināšanu vairumā civilizēto valstu ir kriminālatbildība.

          Reply

          • Delchev
            16. maijs, 2019 @ 4:17 pm

            jā, un lv medijos jau nekurina naidu, vai nē? Man piemēram Gapoņenko ir stipri nepatikams, bet ja ir kaut kas pretī – jāiet tiesā, nevis meģināt aizvert muti ar represijam.

          • Andrejs
            16. maijs, 2019 @ 4:24 pm

            Ne viens, ne otrs, spriežot pēc publiski pieejamas informācijas, nav izdarījis neko tādu, kas būtu kvalificējams kā naida kurināšana KL izpratnē. Man arī nepatīk tas, ko viņi saka, bet nekāda likumīga pamata viņus represēt nav.

    • Mārtiņš
      16. maijs, 2019 @ 6:19 pm

      Lūdzu, ko nozīmē represijas: https://www.youtube.com/watch?v=XtyQXC5OB94

      Kā arī “vārda brīvība” neatbrīvo no atbildības.

      Reply

      • Andrejs
        17. maijs, 2019 @ 4:53 pm

        Protams, padomju represijas bija skarbākas par šīsdienas Latvijas represijām – to taču neviens neapstrīd. Bet tas nenozīmē, ka šīsdienas Latvijā notiekošā cilvēku vājāšana par viņu uzskatiem un paustajiem viedokļiem ir neeksistējoša vai nenozīmīga problēma, kuru var ignorēt tiktāl, kāmēr nenonākam atpakaļ pie cita totalitāra režīma.

        Attiecībā uz atbildību par vārdiem – nē, krimināltiesiskā izpratnē tai nav jābūt, kāmēr šie vārdi neapdraud citu cilvēku dzīvību, veselību, utt. Nekādai atbildībai par viedokļu izteikšanu, kuriem vairākums nepiekrīt, nedrīkst būt. Ja Jūs varat norādīt uz kaut vienu Lindermana vai Aleksejeva izteiktu viedokli, kurā ir kāda Krimināllikuma panta sastāvs, es labprāt to redzētu.

        Reply

  4. FFS
    16. maijs, 2019 @ 3:05 pm

    Man liekas, ka ļoooooooti lielu lomu spēlē informācijas pieejamība un mūsdienās it īpaši internets utt.

    Mēs katru dienu tagad lasām, ka Rīgā un tās iestādēs/uzņēmumos ir korupcija, lasām, ka kāds cilvēks noslepkavots, lasām par Rīgas pašvaldības policijas izņemtiem bērniem no dzērāju ģimenēm, vēl kāds politiķis kaut ko stulbu pateicis utt utt.
    Agrāk vienkārši par tādām lietām nerunāja!!! Daudzi mēdz teikt, ka redziet agrāk esot bijis drošāk, tagad visādi zagļi, izvarotāji, slepkavas, pedofīli staigā apkārt! Nē, vienkārši agrāk medijos nerakstīja par to, ka noķerts izvarotājs. Nebija arī interneta un sociālo tīklu, kur tas būtu rakstīts.

    Informācijas telpā bija pamatā propoganda par to cik labs gads mums bijis PSRS ar rekordražām, sakoptiem pagalmiem un svinētiem svētkiem utt.

    Es arī pazīstu samērā svaigi pensijā aizgājušu cilvēku, kas tā šķiet to tik vien dara, kā lasa ziņas internetā un šūmējas cik vot Latvijā esot slikti. Agrāk vienkārši 90% no tās informācijas vnk nemaz neuzzinātu!

    Reply

    • Delchev
      16. maijs, 2019 @ 4:24 pm

      Piekrītu. Sākumā domāju ka ar informācijas pieejamība būs par labu visiem. Tagad izskatās ka sortēt un analizētu informāciju lielakai daļai ir sarežģītit. Vēl pie tām, ja agrāk kads bija ne parāk gudrs, viņš savus stulbumus varēja pastastīt tikai tuvākajiem draugiem un ģimenei. Tagad stulbumus var izplastīt uz lielu auditoriju ļoti vienkārši. Un protams daudzi gudrinieki to tagad dara apdomāti (informācijas kari, fake news, utt).
      P.S.: un atvainojiet par manu LV.

      Reply

  5. Alex
    21. maijs, 2019 @ 3:53 pm

    Grāmatu nopirku, izlasīju. patika. Bija patīkami LV valodā palasīt notikumus kas risinās eksotiskā vidē, vienlaikus saprotot, ka šī vide ir ļoti ļoti realistiska.
    Bija daži ieblidumi un goofi par saturu un tēliem, bet to publiski nerakstīšu 🙂 Varu autoram PM.

    Paturpinot topiku par to cik pieņemam ir vispārēja kontrole – atbilde būtu, ja tas atbilst valsts interesēm.
    Tomēr slidens un nedefinējams ir kas tad ir “valsts intereses”. Ja valsts ir tās pilsoņi – tad attiecīgi pilsoņu, vairākuma intereses.

    Reply

  6. Juris
    22. maijs, 2019 @ 3:36 pm

    Nav tā, ka lielākā nostaļģijas problēma un cēlonis ir vienas sabiedrības daļas nabadzība? Tu šodien, pāris gadus pirms pensijas, nevienam īsti neesi vajadzīgs, pensija arī tev neko diža nespīd, un vienīgā versija ir strādāt lielveikalā pie kases par atlīdzību, kas ir diezgan tuvu ar likumu noteiktajai minimālajai. Protams, ka tu lieliski atceries, ka, strādājot līdzīgu darbu padomju sistēmā, tu tomēr biji resoram pietuvināta un tādējādi diezgan svarīga persona. Tirgus ekonomika daļu sabiedrības (jā, ne to advancētāko, būsim godīgi) aizslaucīja aiz skatuves kulisēm. Tā ir realitāte. Visur, izņemot skandināvu pseidosociālismu.

    Papildus tam pie mums vēl ir nacionālais faktors – pēckara mērķtiecīgās cittautiešu ievešanas sekas, kuras mēs vēl jūtam šodien. (neticat? palasiet nedaudz augstāk tādus andrejus). Atgādināšu, Igaunijā ir ap 1/4 cittautiešu, Lietuvā zem 10%. Pie mums kaut kādi 30-40%. Nu nesaprot viņi, ka impērija beigusies. Patiešām beigusies. Bet nostaļģija paliek. Loģiski un saprotami. Bet tas viss beigsies ar paaudžu maiņu, ja vien austrumu kaimiņa mediju mēslumašīna nesaskalos smadzenes tādiem andrejiem un viņu pēcnācējiem, kā tas jau, izskatās, ir noticis.

    Reply

  7. Gunta
    5. jūnijs, 2019 @ 7:16 pm

    Man ļoti ilgi bija uzskats, ka vārda brīvību nedrīkst ierobežot. Bet mums Latvijā ir specifiska situācija- puse iedzīvotāju nelasa un lāga nesaprot latviski. Viņiem nav ne jausmas, kas notika ar Latviju 1940. gadā, viņi svin padomju armijas dienu un 9. maiju, un viņiem vienkārši neeksistē tā informācijas telpa, kurā dzīvojam mēs. Un tāda Ždanoka vai Lindermans viņiem var iestāstīt visu ko, jo viņi uztver informāciju nekritiski. Pasaulē ir piemēri, kad mēdiji ir izraisījuši un atbalstījuši grautiņus un un terora aktus. Tagad Facebook ir katram, t.i., katram ir savs mēdijs. Jā, man joprojām riebjas doma par satura cenzēšanu, bet vai atļaut pilnīgi jebkādus melus un ļaunprātīgu dezinformāciju tomēr nav vēl bīstamāk?
    Grāmata bija forša 🙂

    Reply

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *